U utorak na Borinim pozorišnim danima: Predstava 64 Ateljea 212

Predstavom 64, p tekstu Tene Štivičić, a u režiji Alise Stojanović i izvođenju glumaca beogradskog Ateljea 212, u Vranju će u utorak biti nastavljen takmičarski program u okviru 41. Borinih pozorišnih dana.

Posle internacionalnog uspeha drame Tri zime, praizvedene u Nacionalnom teatru u Londonu i ovenčane najprestižnijom svetskom nagradom za dramske autorke na području engleskog jezika Suzan Smit Blekburn, Pozorište Atelje 212 postavilo je praizvedbu nove drame autorke Tene Štivičić "64".

Od Evropske autorske nagrade i Nagrade za inovativni dramski tekst (Heidelberg Stuckemarket, 2008) za dramu Fragile, Tena Štivičić je jedna od najcenjenijih autorki u evropskim pozorištima.

Osim u Nemačkoj, Austriji, Velikoj Britaniji, Turskoj, Švajcarskoj, Bugarskoj, Hrvatskoj, Crnoj Gori, tri njene drame (Dvije, Nemreš pobjeć od nedjelje i Svici) izvedene su i u Beogradu, upravo u Ateljeu 212.

U drami 64 Tena Štivičić razotkriva intimu savremenog bračnog para koji se lomi pod teretom očekivanja.

Onih sopstvenih, izneverenih, međusobnih i onih koje im nameće društvo.

Na pragu četrdesetih Eva i Danijel trebalo bi da su situirani, stabilni i ostvareni, konačno spremni da zasnuju porodicu, ali na svim životnim planovima nagrizaju ih emotivne, finansijske i egzistencijalne nesigurnosti.

Činjenica da ne uspevaju da imaju dete i da moraju da se upuste u proces vantelesne oplodnje, primorava ih da preispitaju i svoju vezu i sebe same i sva svojauverenja.

Situacije u koje ih to dovodi su smešne i bolne, dirljive i ponižavajuće, apsurdne i inspirativne.

64 je drama o ženama i muškarcima, o deci i roditeljima, o stvarnosti i mašti.

O rediteljki

Alisa Stojanović (1968, Beograd) diplomirala je 1991. godine na Katedri za pozorišnu i radio režiju u klasi profesora Dejana Mijača i Egona Savina, na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Zaposlena je na Fakultetu dramskih umetnosti od 1994.godine kao asistentkinja profesora Nikole Jevtića. Stručno se usavršavala u Royal Exchange Theatre Manchester. Od 2009. godine samostalno vodi klasu pozorišne režije na FDU, a od 2013. godine je redovna profesorka. Režirala preko 40 predstava u Srbiji i Crnoj Gori koje su gostovale u dvadesetak zemalja i na više domaćih i stranih festivala. Nagrade za režiju: Godišnja nagrada Jugoslovenskog dramskog pozorišta za režiju predstave Supermarket, Nagrada za najbolju režiju na Festivalu Teatri i Balkanit u Prištini za Više od terapije, Nagrada za režiju “Muci Draškić” za predstavu Trst Ateljea 212. Jedna je od osnivača i višegodišnji urednik i voditelj Radija B92. Autorka je dva dokumentarna filma u produkciji B92: Bura u Londonu i Tarik Ali i Hauard Brenton. Autorka je i više radio-drama, poslednja - podkast Platonovi razgovori: Tiranin, Idealna država i Demokratski čovek, Mile Mašović Nikolić, produkcija Fondacija dr Zoran Đinđić, 2021. U Ateljeu 212 je 1991. diplomirala sa predstavom Staza divljači Franca Ksavera Kreca, a do danas je u ovom pozorištu režirala: Iza kulisa Majkla Frejna, Ovde Majkla Frejna, Parovi Gorana Markovića, Art Jasmine Reze, Tri verzije života Jasmine Reze, Bog masakra Jasmine Reze, Don Žuan u Sohou Patrika Marbera, Ranjeni orao Mihiz / Mir Jam, Dokle Milice Piletić, Trst Miloša Radovića, Ljubav, ljubav, ljubav Majka Bartleta.

U predstavi igraju Hana Selimović (Eva), Miloš Timotijević (Danijel), Vladica Milosavljević (Helena, Evina mama), Branislav Zeremski (Oliver, Danijelov tata), Jelena Đokić (Bela, Evina prijateljica), Ivan Jevtović (Aleks, komšija), Vladislav Mihailović (doktor) i Denis Murić (Luna, avatar).

Scenograf je Darko Nedeljković, kostimografkinja Jelisaveta Tatić Čuturilo, a kompozitor Ivan Brkljačić.

Za dizajn zvuka bio je zadužen Dragan Stevanović Bagzi, a za scenski pokret Jelena Bulatović.

Predstava traje sat i četrdeset pet minuta.

Nagrade

Žiri za dodelu nagrada čine reditelj Vladimir Lazić, glumica Milena Pavlović i teatrolog Zoran Maksimović. Dodeljuje se pet nagrada - za najbolju predstavu, za dramaturgiju, dramatizaciju ili adaptaciju, za najbolju mušku i žensku ulogu, dok će najboljoj predstavi prema glasovima publike dodeljivati nagrada sa imenom utemeljivača festivala i nedakadšnjeg upravnika pozorišta u Vranju Radoslava Radivojevića. Nagrade se sastoje od statue sa likom Borisava Stankovića i novčanog dela. Kada je reč o glasovima publike od dosad izvedenih predstava Pučina je dobila prosečnu ocenu 4,83, Ana Karenjina 4,78, a Ivanovo samoubistvo 4,00.

Takmičarski program Borinih pozorišnih dana trebalo je da počne u petak uveče, ali je predstava Nečista krv Narodnog pozorišta u Beogradu odložena zbog bolesti člana ansambla.

U subotu uveče odigrana je predstava Pučina beogradskog JDP-a, koju je po tekstu Branislava Nušića režirao Egon Savin, u nedelju Ana Karenjina Lava Tolstoja u režiji Dejana Projkovskog, a u ponedeljak Ivanovo samoubistvo u režiji Davida Alića.

Posle komada komad 64 u sredu će na programu biti predstava Ako dugo gledaš u ponor Regionalnog pozorišta Novi Pazar, rađena po romanu Enesa Halilovića, a u režiji Zlatka Pakovića.

Njome će se završiti takmičarski program.

Poslednjeg dana festivala 28. oktobra, u čast nagrađenih i van konkurencije, nastupiće ansambl Narodnog pozorišta u Prištini predstavom Placebo, po tekstu Aleksandra Jugovića, a u režiji Isidore Goncić.

Sve predstave počinju u 20 časova.

Prateći program za utorak

U sklopu pratećeg programa 41. Borinih pozorišnih dana u utorak od 18 časova na Maloj sceni Pozorišta Bora Stanković biće održana Promocija izdanja Sterijinog pozorja i Pozorišnog muzeja Vojvodine.

Najnovije vesti