Istraživanje Danasa: Cene polovnih automobila u Vranju

Do prošle godine u Vranju i susednim opštinama Pčinjskog okruga postojalo je na desetine prodajnih mesta gde su se nudili polovni automobili, a uglavnom je reč o vozilima uvezenim iz zemalja EU, starim od pet do deset godina, piše Danas u najnovijem istraživanju o cenama polovnih automobila u Srbiji.

Danas sasvim drugačija slika.

Tek da funkcioniše jedna prodajna pijaca na periferiji Vranja, gde se nedeljom okuplja mali broj zainteresovanih za kupovinu polovnih automobila.

Smanjena je u skladu sa time i ponuda.

"Oni koji žele da kupe polovan auto, okrenuti su internetu i proverenim dilerima pre svega u Šapcu, Novom Sadu, Jagodini i drugim gradovima u Srbiji.

Automobili se kupuju i u susednoj Bugarskoj, gde konstantno stižu polovna vozila iz Nemačke, Austrije i Belgije", ispričao je dopisniku Danasa Dragoslav Nedeljković iz Vranja, koji je i sam držao agenciju za prodaju polovnih automobila iz uvoza.

On kaže da su cene povećane u proseku za dvadesetak procenata, ali da je "pre svega besparica uticala da na jugu Srbije drastično opadne interesovanje za polovne automobile".

"Uprkos krizi i na jugu Srbije se voze sve kvalitetnija vozila, koja se u proseku stara od tri do pet godina i nabavljena su vrlo često u inostranstvu uz naknadne troškove carine i poreza", kaže sagovornik Danasa iz Vranja.

Probleme sa prodajom imaju vlasnici automobila koji bi želeli da ih daju bud zašto, pa tako cena juga 45 iz druge polovine devedesetih u voznom stanju košta više nego skromnih 150 do 200 evra.

Slična je situacija i sa "golf 1" ili starijim modelima "citroena", koji se mogu kupiti po ceni od 500 do 700 evra.

Interesantno je da su i dalje na ceni poljoprivredne mašine u prvom redu polovni traktori koji se na jugu Srbije prodaju od tri do pet hiljada evra u zavisnosti od stanja motora i guma, kao i godina starosti.

Slična je situacija sa motokultivatorima, kao i sa traktorskim i vučnim auto prikolicama.

Problem predstavljaju kod "polovnjaka" i nova pravila registracije, jer vozilo bez atesta sa tehničkog pregleda ne može u saobraćaj, pa ljudi izbegavaju rizik, tvrde sagovornici Danasa.

Najnovije vesti