Od 1. juna tromesečno očitavanje potrošnje struje

Vranje/Beograd - Od juna Elektrodistribucija Srbije sa mesečnog preći će na tromesečno očitavanje struje.

Za neke kategorije potrošača i one koji imaju pametna brojila, čitanje će i dalje biti mesečno.

Još krajem februara, građanima je data mogućnost i samoočitavanja, sa dostavljanjem podataka do 6. u mesecu.

„Elektrodistribucija“ čitaće brojila tromesečno, a građani će račune za struju, kao i do sada, dobijati svakog meseca na osnovu procenjene potrošnje domaćinstava.

Mesečno očitavanje ostaje za one koji već imaju pametna brojila jer se ona čitaju daljinski, kao i za samočitače kojima je dato više mogućnosti, javlja RTS.

„Počinjemo da primenjujemo Zakon o energetici, član 197a, u kome je očitavanje najmanje jednom godišnje. A mi ćemo shodno našem iskustvu, praksi, bolje je i za korisnike, a i za Elektrodistribuciju, da očitavamo jedanput u tri meseca“, rekla je za RTS Biljana Komnenić, direktorka Elektrodistribucije Srbije.

Prema njenim rečima, Elektrodistribucija je u proteklom periodu radila na mobilnoj aplikaciji, gde već imaju više od 220.000 prijavljenih potrošača da se sami očitavaju.

„Građani mogu da se prijave i na EDB putem mejla i na broj telefona 0800 360 300, to je broj kontakt centra koji počinje sa radom 1. juna, ili mogu u svakoj distribuciji da predaju papir sa očitanim stanjem“, rekla je Komnenovićeva.

Novi način je u skladu sa evropskom praksom gde postoje različiti periodi očitavanja.

Tek nekoliko skandinavskih zemalja ima daljinsko mesečno očitavanje.

„To prvenstveno zavisi kao od tarifnog sistema i od Zakona o PDV-u, a takođe i o toga da li se ručno ili automatski očitavaju brojila.

U Nemačkoj, Austriji, Belgiji je brojila očotavaju jednom godišnje, a za svaki mesec se određuje akontacija. Francuska je negde na pola, očitavanje potrošnje vrši se na šest meseci“, kaže Željko Marković, stručnjak za energetiku Udruženje energetičara.

Stručnjaci ocenjuju – pomeranje perioda čitanja isplativije je za Elektrodistribuciju jer će smanjiti trošak za angažovanje druge firme koja je uslužno radila taj posao. A može biti isplativije i za građane koji imaju veliku potrošnju.

„Ako produžavate taj obračunski period, naravno može se desiti da onaj mesec gde ste ulazili u crveno, a sledećeg meseca ste manje trošili, da se, kako bi se reklo, to razmaže i smanji potrošnja u crvenoj zoni“, kaže Željko Marković.

Najnovije vesti