Babić: Obrušavanje potpornog zida bilo očekivano, priroda nas preduhitrila

Obnova obrušenog potpornog zida na Koridoru 10 trebalo bi da počne u sredu, najavio je direktor Koridora Srbije Zoran Babić.

On je rekao i da je obrušavanje na neki način bilo očekivano, pa su Koridori ranije pripremili projektno-tehničku dokumentaciju za izgradnju nove galerije na najvišem delu "Kosine 2", čiji se jedan deo obrušio u nedelju.

Babić je za Pink rekao da su nadležni u aprilu bili sigurni da će do obrušavanja doći za dva meseca, dve godine

- Zato smo još u aprilu krenuli sa izradom projektne dokumentacije za galeriju, na tom najvišem delu kosine, projekat galerije smo završili...

Pre šest dana krenulo se sa izvođenjem radova na galeriji, nažalost priroda nas je preduhitrila - naveo je Babić, a prenosi Insjader.

On je poručio da će i pored rušenja potpornog zida, autoput kroz Grdeličku klisuru biti završen ove godine.

Na pitanje ko je odgovoran za propuste koji se tiču obrušavanja na Kosini 2, direktor Babić kaže da se pitanjem odgovornosti već bave nadležni državni organi.

- O odgovornosti i tome šta se konkretno desilo i prilikom obrušavanja, ali i u prethodnom vremenu, već se bave a i baviće se nadležni državni organi. Ja se time neću baviti - kaže Babić.

Da će se utvrditi odgovornost obećava i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.

- Imam dva zadatka, jedan je da završimo Koridor i drugi je da vidimo ko je odgovoran.

Nije pitanje da li su domaći lli strani, da li je bio dobar prvi projekat 2010. koji je urađen i zašto se 11 puta preprojektovalo - rekla je Mihajlović za televiziju Prva.

Navela je i da je projekat izgradnje galerije na kosini koja se obrušila završen pre 20-ak dana i da se počelo sa radovima.

- Stručnjaci Koridora Srbije i Svetske banke su pregledali, dali predlog, počeli su radovi, ali nije se stiglo - rekla je ministarka

Španski izvođač izabrao jefriniju metodu

A, list “Blic” navodi da je za obrušavanje potpornog zida odgovoran španski izvođač "Azvi" koji nije napravio vertikalne odvodne kanale, već je umesto njih horizontalnim preprekama zadržavao vodu koja je pokrenula klizište, piše Blic.

List navodi i da je, ova znatno jeftinija metoda, dogovorena sa prethodnim menadžmentom "Koridora Srbije", kao i da su uočeni nedostaci posledica odstupanja od projektovanih rešenja.

U tekstu stoji da su Koridori i Ministarstvo saobraćaja i građevine osim otklanjanja propusta zatražili smenu glavnog menadžera španske kompanije "Azvi" u Srbiji što se dogodilo, kao i da je izvršnom direktoru te kompanije predočeno da će sve posledice ići na njihovu štetu.

Najnovije vesti