Iskazivanje interesovanja za upis u prvi razred elektronskim putem

Upis dece u prvi razred osnovne škole, koji tradicionalno počinje 1. aprila, ove godine će zbog aktuelne situacije i vanrednog stanja početi kasnije.

Umesto upisa, roditelji i drugi zakonski zastupnici će od srede biti u mogućnosti da stupe u kontakt sa školom u koju žele da upišu svoje dete preko nove usluge "Iskazivanje interesovanja za upis u osnovnu školu" na Portalu eUprava, kao i telefonskim putem.

Ovu uslugu i uputstva za njeno korišćenje možete pronaći na adresi https://euprava.gov.rs/usluge/5569

Novu e-uslugu zajednički su izradili timovi Kabineta predsednika Vlade, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu.

Na ovaj način, škole će evidentirati zainteresovanost roditelja da upišu dete u određenu školu kako bi okvirno znale koji broj đaka mogu da očekuju.

Svi roditelji koji će koristiti ovu elektronsku uslugu, biće obavešteni o datumu upisa u osnovnu školu čim isti bude bio definisan.

Po definisanju datuma upisa u osnovnu školu, na Portalu eUprava biće dostupna usluga zakazivanja termina za upis i testiranje koja će omogućiti roditeljima da jednim odlaskom u školu završe sve procedure oko upisa deteta i to bez potrebe donošenja ijednog dokumenta, kao i da obave testiranje sa psihologom/pedagogom.

Škole će u unapređenoj elektronskoj usluzi eUpisa po službenoj dužnosti pribaviti podatke iz matične knjige rođenih, iz evidencije prebivališta i iz zdravstvenog informacionog sistema o obavljenom lekarskom pregledu.

Prošle godine je zahvaljujući elektronskoj usluzi eUpis upisano više od 60.000 đaka u prvi razred osnovne škole.

Roditelji po prvi put nisu morali da pribavljaju više različitih dokumenata u papirnoj formi, pri čemu su uštedeli isto toliko sati čekanja na nekom od šaltera javne uprave.

Usluga "Iskazivanje interesovanja za upis u osnovnu školu" je samo jedna u nizu inicijativa elektronske uprave koju Vlada Srbije kontinuirano pokreće i koja svedoči o posvećenosti digitalnoj transformaciji javne uprave i društva u celini.

Zahvaljujući dosadašnjem iskustvu i znanju celokupnog tima Vlade Srbije koji radi na reformi i digitalizaciji javne uprave, prepoznate su potrebe građana i ovakvim sistemom rada došlo je do transformacije javne uprave u servis građana, zahvaljujući čemu građani ne moraju da nose svoja dokumenta od šaltera do šaltera.

Najnovije vesti

Foto Vranje News Vranjska Banja u sredu bez struje »

Kompletno područje Vranjske Banje u sredu 25. novembra ostaće bez električne energije, saopšteno je iz Elektrodistribuci...