Gimnazijalka Emilija pobednica tradicionalnog takmičenja u besedništvu

Emilija Arsić, gimnazijalka iz Vranja, pobedila je na tradicionalnom 14. takmičenju srednjoškolaca u besedništvu, koje je u organizaciji Gimnazije Bora Stanković, a pod pokroviteljstvom vranjskog advokata Slobodana Nešića, u sredu uveče održano u okviru Dana gimnazije, a povodom 143 godine postojanja vranjske škole.

Drugo mesto pripalo je Petru Zdravkoviću, učeniku Ekonomsko trgovinske škole u Vranju, a treće, kao i prošle godine, Anđeli Dodić, učenici iste škole.

Tema ovogodišnjeg takmičenja bila je Sve počinje odavde, sa zemlje: i čovekov raj i čovekov pakao, koja ima veze sa 130 godina od rođenja i 45 godina od upokojenja Prepodobnog Justina Ćelijskog i Vranjskog.

U Svečanoj sali Gimnazije Bora Stanković, koja je tradicionalno ispunjena na dan ovog takmičenja, u besedništvu se takmičilo jedanaest učenika srednjih škola iz Pčinjskog okruga.

To su Leonora Ristić, Anja Spasić, Anđela Dimitrijević, Petar Zdravković, Đina Ristić, Luka Stajić, Bogdan Dimić, Sergej Mladenović, Emilija Arsić, Anja Mladenović i Anđela Dodić.

Petočlani stručni žiri imao je težak zadatak, ocenjujući pet retoričkih elemenata - dosetljivost, retoriku, elokvenciju, memoriju i postupak.

U žiriju su, osim advokata Nešića, bili Danijela Zdravković, profesorka sociologije na Pedagoškom fakultetu u Vranju, iguman Manastira Prohor Pčinjski Metodije Marković, urednica Dopisništva RTS-a u Vranju Miljana Okiljević Nikolić i umetnički direktor vranjskog pozorišta i glumac Bojan Jovanović.

Evo šta je žiri ocenjivao

Petočlani žiri ocenjivao je pet retoričkih elemenata - inventio, dispositio, eloquentio, memorio i actio. Prvi elemenat inventio predstavlja uoptrebu saznajnih resursa i ovde se ispoljava učenikova erudicija. Drugi elemenat dispositio odnosi se na logičko oblikovanje materijala i odgovarajuće argumentacije. Trećim elementom eloquentio ističe se estetski momenat, jer znanje bez elokvencije ne može da ostvari retorički cilj – uveravanje slušaoca. Ocenjujući elokvenciju žiri procenjuje kako su učenici koristili retoričke figure i stilske kanone; oni na ovom mestu procenjivan je učenikov estetski senzibilitet izražen u tekstu. Poslednja dva elementa memorio i actio odnose se na praktični deo besede. Izvođenje govora predstavlja krajnji ishod retoričkih sposobnosti sa blagim naglašavanjem dramskih elemenata. Besednik mora da pokaže snagu i lepotu verbalnog izražavanja spojenu sa adekvatnim gestovima i mimikom, kako bi bio što ubedljiviji i kako bi ostavio jači utisak na publiku kojoj se obraća.

Najnovije vesti